sunnuntai 6. marraskuuta 2016

Asiaa rahasta

Kyllä kannattaa tilata universumilta haluamiaan asioita! Olen saanut aikaa miehen kanssa ja hyviä hetkiä lasten kanssa, ehdin laittaa pihan talvikuntoon (viime hetkessä) ja rahoistakin tarvitsee huolehtia vähän vähemmän, sillä sain viime viikolla kirjeen, että terveydenhuollon asiakasmaksujen maksukattoni on ylittynyt.

Käytännössä tämä siis tarkoittaa sitä, että olen maksanut vuoden 2016 aikana 691 euroa erilaisia käyntimaksuja HUSille. Eivätkä tähän edes mahtuneet sädehoitokerrat (25 x 9 euroa eli 225 euroa)!

Jos jo nämä summat tuntuvat huimilta, voin kertoa, että tänä vuonna olen laittanut apteekkiin 370 euroa, uusiin tissiliiveihin, peruukin hoitotuotteisiin ym. kosmeettiseen ehostukseen 320 euroa ja parkkimaksuihin 120 euroa. Tämä on arvio, koska en ole tajunnut ottaa kuitteja, mutta laskeskelin kalenterin avulla kulkukertoja. Keväällä kävin vain sytostaateissa autokyydillä, mutta nyt syksyllä parkkimittariin on täytynyt laittaa rahaa ainakin 40 kertaa - usein monta kertaa samana päivänä, Yksi kerta on maksanut keskimäärin kolme euroa. Bensaan mennyttä rahaa en jaksa edes laskea - mutta siitä ajattelin ottaa Kelalta ainakin muutaman kympin takaisin.

Yhteensä syöpä on verottanut kukkaroani ainakin 1500 euroa. Mutta tämä on tietysti vain se hinta, jonka minä olen joutunut maksamaan. Todelliset kustannukset Suomen valtiolle ovat olleet kymmeniä tuhansia euroja. Herran kiitos asun Suomessa ja saan maksaa veroja!

Ja suuri riemuhuuto ja ylistys Herralle myös siitä, että jäljellä on enää kolme sädehoitokertaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti